By 

Jak pić sok, to tylko sok 100%!


Wszyscy wiemy, że pięć porcji owoców lub warzyw dziennie, to podstawa zdrowej diety. Rodzice wiedzą, że w przypadku dbania o dietę najmłodszych, często jest to niemożliwe do osiągnięcia. Również większość dorosłych ma spore zaległości w tym temacie.

Dzieci w pewnym momencie wchodzą w wiek, w którym żyją głownie powietrzem i są tak wybrzydzające w kwestii jedzenia, że rodzice załamują ręce. Przekonanie ich do zjedzenia 5 porcji owoców lub warzyw dziennie graniczy z cudem. W takim wypadku musimy kombinować, jak by im przemycić niezbędne wartości odżywcze. Jednym ze sposobów, na zastąpienie jednej porcji owoców lub warzyw, jest szklanka soku. Ale żeby to miało sens, to musi być stuprocentowy sok owocowy lub warzywny.

Dlaczego trzeba jeść warzywa i owoce?

Tego chyba nie trzeba tłumaczyć, bo wszyscy wiemy, że chodzi o dostarczenie organizmowi odpowiednich witamin i antyoksydantów, niezbędnych do tego, żebyśmy byli jak najdłużej zdrowi, piękni i młodzi (choćby duchem!). Podobno niecałe 7% Polaków stosuje się do spożywania czterech do pięciu porcji warzyw i owoców dziennie. Nawet połowie nie udaje się zjeść 3 porcji dziennie.

Dlaczego nie jemy warzyw i owoców?

#1. CZAS

Niestety, większość ludzi żyje w ciągłym pośpiechu, gdzie czas to pieniądz. Przekłada się to na jakość spożywanych przez nas posiłków. Często jadamy poza domem, fast foody lub coś co można w domu szybko odgrzać w mikrofali.

#2. BRAK WPOJONEGO NAWYKU

Nasze całe życie opiera się na pewnych wpojonych nawykach. Jeśli już od małego nie będziemy uczyć naszych dzieci, jak ważne są owoce i warzywa, to nie mamy co liczyć, że w przyszłości same do tego dojdą. Chociaż niektóre pewnie i dojdą, ale po co ryzykować? Skoro można nawykowo jeść popcorn w kinie, a pizzę w sobotę (pizza day!) to czemu nie zrobić nawyków związanych właśnie z owocami i warzywami, jak na przykład:

  • jabłko na II śniadanie (one apple a day keeps doctor away, czyli jabłko dziennie trzyma lekarza z dala),
  • obiad w towarzystwie sałatki lub gotowanych warzyw,
  • szklanka soku 100% do obiadu,
  • mus owocowy po obiedzie,
  • marchewka pokrojona w paseczki do pochrupania przy bajce.

Bach! 5 porcji! Wiem, że łatwiej powiedzieć niż wykonać i nie zawsze się uda, ale warto próbować.

#3. ZŁE NAWYKI ŻYWIENIOWE

O te w dzisiejszych czasach najłatwiej i najtrudniej je zmienić. Przekąski w postaci słodyczy, jedzenie w pośpiechu, bez zastanowienia, rujnują nasze zdrowie i samopoczucie. Doskonale o tym wiemy, ale trudno nam cokolwiek z tym zrobić.

Co zrobić, żeby lepiej się odżywiać?

  • Zwolnijmy trochę.
  • Stańmy się przykładem dla naszych dzieci – dla naszego wspólnego dobra.
  • Zmieńmy nawyki żywieniowe. To nie jest łatwe, ale stosując metodę małych kroków, zaczynając od zmiany przekąski w postaci batonika na jabłko, możemy odnieść sukces.
  • Jedną porcję owoców lub warzyw możemy zastąpić sokiem 100%, co jest łatwe, szybkie i przyjemne. Taki sok jest również wartościową przekąską, która nie tylko odżywia organizm, ale również zmniejsza poczucie głodu.

sok 100%

Soki Fortuna.

Marka Fortuna ma w swojej ofercie całą gamę soków owocowych i warzywnych 100%, w których możemy przebierać w zależności od gustu i smaku.

Mój ulubiony to sok mandarynkowy, Żabka zdecydowanie “jabłuszkowy” – zwłaszcza, jeśli ma na opakowaniu Hot Wheels!

hot-weels

sok 100%

Pamiętacie o konkursie Fortuny? Szczegóły >>TUTAJ<< i na https://melodianafortune.pl/. Do 21 listopada do wygrania fantastyczne nagrody! W tym 55-calowy telewizor i kameralny koncert Kasi Kowalskiej.

melodia na fortunę

Wpis powstał we współpracy z marką Fortuna.

Print Friendly, PDF & Email

YOU MIGHT ALSO LIKE

Lęk separacyjny i lęk przed obcymi u niemowlęcia.
August 21, 2018
Jak traktować psa, żeby nie czuł się odrzucony, po narodzinach dziecka.
August 09, 2018
Jelita źródłem naszego zdrowia. #MatkaWracaDoFormy
July 31, 2018
Moje 3 największe koszmary w pierwszym roku życia dziecka. #KONKURS
July 27, 2018
Czym się kierować wybierając mleko następne?
July 24, 2018
Nie bój się siłowni! #MatkaWracaDoFormy
July 03, 2018
Jak powinna wyglądać dieta mamy karmiącej piersią?
June 25, 2018
Rozszerzanie diety dziecka
Rozszerzanie diety dziecka – najnowsze zalecenia w 7 punktach.
May 10, 2018
Jak być fajną mamą… dla dorosłego dziecka.
April 27, 2018